ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Богдана Цицика с.Солянуватки: Виховна робота

Пошук

Вітаємо на нашому сайті!

. . .Вітаємо на нашому блозі . . . «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності.» Р. Кіосакі . . .

Виховна робота

Виховна робота

 Виховна система школи
Виховна система школи розроблена відповідно до Закону Україну «Про загальну середню освіту», Конвенції ООН про права дитини, Статуту школи. Основними ідеями, які лягли в основу виховної системи школи, є ідеї гуманізму, педагогіки співробітництва, загального піклування, формування єдиного виховного простору.
           В Законі України «Про загальну середню освіту» особлива увага приділяється вихованню громадянина – патріота своєї країни, який готовий до подальшого навчання та трудової діяльності зі своїми політичними переконаннями, формуванню творчої особистості, свідомого відношення до своїх обов’язків; формуванню навичок здорового способу життя.
           Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння вчителем фізіологічної природи вихованців їх індивідуальні риси та можливості, повагу до особистості дитини.
Тому основними напрямками виховної роботи закладу є:

Напрямки роботи з батьками:



В області формування виховної системи у школі зроблено:
1. Сформовано МО класних керівників (щодня ведеться виховання учнів, систематично проводяться наради класних керівників, проводиться збір і аналіз методичного матеріалу, надається методична допомога класним керівникам).
2. Створено раду учнівського самоврядування школи (сформований як виборний орган, розподілено обов'язки членів учнівської ради, робота ведеться за напрямками).
3. Сформовано шкільні традиції проведення таких заходів (День знань, День вчителя, Новорічні свята, Українські вечорниці, День захисника Вітчизни, Козацькі забави, «Ну-мо, дівчата», Концерт до 8 березня, День Перемоги, Останній дзвоник, Випускний вечір, проведення предметних тижнів і т.д.).
4. Робота класних керівників спрямована на: щоденне виховання учнів, турботу про здоров'я учнів і здоровий спосіб життя, позаурочну діяльність, активну екскурсійну роботу, чергування класів по школі, контроль за пропусками учнів, роботу з учнями «групи ризику», співпраця з батьками учнів.
5. Обрано і працюють батьківські комітети класів і школи.
6. Застосовуються принципи педагогічного впливу:
o   поваги до учня,
o   розуміння і прийняття душевного стану дитини,
o   розкриття мотивів скоєних вчинків,
o   зацікавленість у долі вихованця,
o   доброзичливе ставлення до вихованця,
o   педагогічна підтримка вихованця.
7. Використовуються прийоми роботи з учнями:
o   прояв доброти й уваги,
o   вираз заохочення дитині,
o   авансування особистості,
o   прощення,
o   порука,
o   організація успіху в навчанні,
o   очікування кращих результатів,
o   переконання,
o   моральна підтримка і зміцнення віри у власні сили,
o   пробудження гуманних почуттів,
o   активізація потаємних почуттів вихованця,
o   констатація вчинку,
o   зовнішня опора на правильну поведінку,

o   допомога психологічної служби школи


Правовиховна робота в ЗСШ І-ІІ ст.
ім.. Б. Цицика с. Солянуватка
Під профілактикою правопорушень ми розуміємо систему соціально-правових , педагогічних та інших мір, спрямованих на виявлення і усунення причин та умов, що сприяють правопорушенням і антигромадським діям, у сукупності з індивідуально-профілактичною роботою. І ,звичайно, завжди буває гірко, коли раптом бачиш, як деякі молоді люди, не розуміючи себе, забувши про людську  гідність, стають на шлях правопорушень та злочинів. Ми, педагоги, вкрай занепокоєні тією кризовою ситуацією щодо стану злочинності та правопорушень, яка складається в учнівському середовищі.
       Ось чому потрібно об’єднати зусилля, щоб усім разом допомогти молодим  людям соціалізуватися, адаптуватися в житті. Від того, наскільки ми надамо їм допомогу в отриманні освіти та роботи, можливості в якісних умовах створити сім’ю й вести здоровий спосіб  життя , буде залежати інтелектуальний та генетичний потенціал нації на десятки років уперед.
       Тому в нашій школі за останні роки склалась певна система правової роботи з учнями та громадськістю. Правовий   навчально-виховний процес регулюється Конституцією України, Законом України «Про освіту», Типовим Положенням  про загальноосвітній заклад, Статутом школи. Педагогічний колектив  закладу дотримується таких основних критеріїв:
-Правова освіта повинна охоплювати широкі верстви населення –учнів, батьків, учителів;
-правова освіта повинна забезпечувати зростання самосвідомості учнів , розуміння ними суворого дотримання положень Конституції і законів України;
-розуміння учнями єдності прав і обов’язків та їх виконання в реальному житті;
-школа прагне підготувати учня до реального життя, вміння користуватися правовими знаннями, набутими в школі;
-пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини, Декларації і Конвенції прав дитини;
-прагнення домогтися формування громадянської позиції кожного учня на основі загальнолюдських цінностей: свободи переконань, думок, володіння та користування власністю;
-вміння учнів протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві.
         Педагогічний колектив розуміє надзвичайну відповідальність: формувати національну самосвідомість молоді, виховувати почуття патріотизму, повагу до Конституції України та до законодавства європейських країн, виховувати справжніх громадян нашої держави. Залучення учнівської молоді до правової культури збагачує її духовне життя, зміцнює життєву позицію,підвищує громадянську активність,загострює почуття непримиренності до негативних явищ.
          Учитель правознавства, класні керівники, соціальний педагог, практичний психолог    у своїй роботі з учнями використовують сучасні форми і методи навчання, що активізують розумову діяльність учнів, сприяють підвищенню інтересу до вивчення права та розвитку сучасного правового мислення. Поряд з лекційними та фронтальними формами роботи вчителі широко використовують інтерактивні педагогічні технології: ділові та рольові ігри, моделювання життєвих ситуацій, дискусії, круглі столи, конференції, урізноманітнюють типи уроків: уроки з використанням ІКТ, уроки-консультації та інші.          Класні керівники чітко дотримуються плану роботи школи . Кожного тижня проводять бесіди з профілактики правопорушень, виховні години, індивідуальні бесіди з учнями та батьками тих дітей, які не відвідують школу без поважних причин. Тематика виховних годин різноманітна: «Права і обов’язки дітей» (класний керівник 7 класу Бурдюх М.Ф..), «Закон і право» ( класний керівник 9 класу Кархут Г.М..), « Курити чи ні?» ( класний керівник 9 класу Кархут Г.М..) , «Твоє майбутнє –в твоїх руках», «Мої права в моїй школі» (класний керівник 7 класу  Стиранець О.З..), « Ми оголошуємо війну СНІДУ» (соціальний педагог Товарницька М.М... )  Класний керівник 6-го класу Щерба Р.Б. та вчитель основ здоров’я Кархут Г.М. провели відкриту виховну годину на тему: «Алкоголь – отрута для тіла і страждання для душі».  Година була проведена з використанням новітніх технологій, присутні класні керівники та учні 5, 6,7,8 класів.
          Класні керівники постійно підтримують   зв’язок з батьками, вивчають   матеріально-побутові умови. Було проведено батьківські збори на тему : « Вплив моральної атмосфери і психологічного клімату батьків на формування особистості дитини», класний керівник 9 класу Кархут Г.М. та практичний психолог Товарницька М.М., а також круглий стіл на  тему: « Дитина та її права». Починаючи з цього навчального року класні керівники розробили  з учнями проекти з правової освіти,  правового виховання.
         У школі проходять тижні, декади, місячники правових знань. Цікаво пройшов тиждень Всеукраїнського тижня права .У рамках тижня класними керівниками проводилися бесіди, круглі столи, зустрічі з правоохоронними органами, працівниками соціальних служб.

Чималу роботу з профілактики правопорушень веде соціальний педагог Товарницька М.М., та вчитель основ здоров’я Кархут Г.М. Випускаються стінгазети,проводяться загальношкільні лінійки,конкурси малюнків ( «Ми-за здоровий спосіб життя», «Молодь проти СНІДу»). 
    Велику роль у профілактиці правопорушень відіграє учнівське самоврядування.  Організовуються   чергування на перервах, обговорюємо на загальношкільних лінійках порушників дисципліни.     Цього року  був організований конкурс на зразковий клас, де були визначені переможці і за кращу поведінку нагороджені грамотами, подарунками.
     У навчальному закладі вчителем історії і правознавства Щербою Р.Б. було організовано   перегляд кінофільмів на правову тематику : « Чи можуть бути права без обов’язків», « Ти обираєш майбутнє», а також були проведені усний журнал « Життя прожити – не поле перейти», конкурс плакатів на правову тематику  « Ти серед людей» .
  Класні керівники регулярно слідкують за поведінкою учнів в школі та за  її межами, проводять бесіди з учнями , схильними до правопорушень. Щомісяця заслуховуються звіти класних керівників про право виховну роботу з учнями. Класні керівники надають  методичні рекомендації батькам по роботі з учнями, схильними до правопорушень, проводять бесіди з такими учнями  та їх батьками.
У березні була проведена рейд-перевірка  «    Діти і вулиця».      У січені   було проведено   « Відповідальність за свої вчинки» ( звіт класних керівників про відвідування та поведінку учнів за перший семестр); у лютому  « Захист прав дітей в Україні»;  у березені « Конвенція ООН про права дитини»;
    На засіданнях обговорюються та вирішуються питання щодо правовиховної роботи, проводиться індивідуальна робота з учнями.
   Добре налагоджена робота з батьками. На загальношкільних батьківських зборах розглядалися питання правового виховання учнів, шляхом проведення індивідуальних бесід, анкетувань, консультацій. Були проведенні загальношкільні батьківські збори  на тему « Насильство в сім’ї», « Роль батьків в розвитку працездатності учнів». Були проведені такі бесіди: « Правова свідомість - показник вихованості молоді» , « Дотримання законів України - обов’язок кожного громадянина», « Кримінальне право – відповідальність за окремі види злочинів»
     Дирекція і педагогічний колектив школи приділяють велику увагу  правовому вихованню. Протягом навчального року проведено зустріч з дільничним інспектором  Най М. Під час проведення місячника боротьби зі СНІДом і розповсюдженням наркотичних речовин було проведено зустріч з сільським фельшером  , яка провела для учнів лекцію про попередження зараженню СНІДом. Спільно з працівниками Солянуватської с\р проводяться обстеження сімей пільгових категорій  та сімей соціального ризику та виявляються дисфункційні родини( до цього часу таких родин не виявлено).
    Часто, не маючи достатнього життєвого досвіду, моральних переконань, не уміючи розрізняти істинні життєві цінності від уявних, штучних, діти закріплюють у своїй свідомості і поведінці негативні тенденції суспільного розвитку. І допомогти їм   знайти правильний шлях - завдання психологів.-У навчальному закладі працює соціальний педагог Турянська С.І.. та практичний психолог Товарницька М.М.., які розуміють цю суспільно- політичну ситуацію, яка склалася у суспільстві. На ряду із стабільним зростанням алкоголізму, наркоманії, бездоглядності, сексуальної розбещеності, правопорушень і злочинів особливо насторожує тенденція зміни ціннісних орієнтацій підлітків  і юнацтва. Психологами були розроблені заходи щодо профілактики  торгівлі людьми і експлуатації та жорстокого  поводження з дітьми, заходи щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини, зоходи щодо профілактики тютюнопаління , наркоманії , алкоголізму. Соціальний –педагог Турянська С.І. провела заняття з елементами тренінгу на тему: «Здоров’я - цінність нашого життя», « Наркоманія – дорога в безодню»,
круглий стіл на тему: « Декларація прав людини – обов’язок кожного громадянина». Практичний психолог Товарницька М.М.. провела лекцію для учнів початкових класів « Азбука здоров’я», диспут для учнів 7-8 класів « Палити чи не палити?», загальношкільний захід з використанням ІКТ « Не дай СНІДу шанс», Годину психолога « Попередження торгівлі людьми», заняття з елементами тренінгу « Наслідки вживання наркотиків і боротьба з наркоманією», профілактичне заняття для учнів 5-6 класів « Що робити, щоб тебе не принижували», бесіда » Шкідливі звички шкільної молоді. Анкетування учнів, щодо зловживання шкідливими звичками»
   У школі оформлено стенди « Правова і профілактична робота, Конвенція ООН про права дитини».
       Згідно з річним планом роботи проводяться педагогічні ради, на яких розглядаються питання з правової тематики: « Правова освіта та правова культура як шлях формування громадянської позиції молоді», « Робота колективу з соціального захисту учнів пільгових категорій та профілактика правопорушень». , «Нові  форми та методи роботи класних керівників з правового виховання» та інші.
У школі ведеться суворий облік відвідування учнями навчальних занять. Факти порушення ними громадського порядку та законодавства відсутні.
Досягненням нашого закладу є те, що  ні одна дитина не стоїть на обліку в кримінальній міліції і ніколи не стояла.  Це, звичайно, заслуга класних керівників і всього педагогічного колективу, які велику увагу приділяють правовому вихованню.
Бо хто,як не педагог, вихователь покликаний зробити все для того, щоб кожна дитина зуміла застосувати свої знання на практиці, стала справжньою Людиною, знайшла своє місце у житті.









  

Немає коментарів:

Дописати коментар