« Дитинство – це ранок життя
людини, а ранок має бути щасливим»
людини, а ранок має бути щасливим»
Основною метою діяльності
психологічної служби ЗНЗ є психологічне
забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист
психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників:, учнів,
педагогічних працівників та батьків.
Психологічна служба школи – це спільна діяльність практичного
психолога та соціального педагога.
W. Поради учням
W. Поради вчителям
W. Поради батькам
W. Поради учням
W. Поради вчителям
W. Поради батькам
Завдання практичного
психолога
та соціального педагога:
- створення умов для зміцнення
фізичного і психічного здоров’я дітей,
- сприяння успішності та адаптації
дітей, до навчання в школі
- психологічний
супровід обдарованих учнів;
- сприяння
підвищенню самооцінки школяра;
- підтримка у
професійному самовизначенні.
- формування
позитивної мотивації до навчання, пов’язане з бажанням дитини навчатися.
- створення сприятливого
психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
- соціально-психологічний
супровід дітей пільгових категорій;
- здійснення
профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань,
підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
- забезпечення індивідуального підходу
до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його
психолого-педагогічного вивчення;
Проблема, над якою працює
психологічна служба школи:
-
Залучення дітей до підтримки та згуртованості класу;
-
Мотивація до навчання;
-
Робота з учнями з девіантною поведінкою, попередження
правопорушень, формування
правової свідомості;
-
Психологічний супровід процесу адаптації учнів
1, 5 класу, профілактика дезадаптації .
Суть роботи психолога в
школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх
учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині
адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для
успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього
середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з
особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого
потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту»
супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і
ускладнень, але й на їх запобігання.
Беручи до уваги всі
перелічені фактори слід зазначити, що в нашій школі психологічна робота за
своєю спрямованістю ділиться на три напрями:
• робота з учнями;
• робота з педагогічним колективом;
• робота з батьками.
За
своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.
Основними видами роботи
психолога/соціального педагога є:
- діагностика
- психологічне обстеження учнів, педагогічних працівників, батьків, їхніх
груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку
учнів, педагогічних працівників, батьків, визначення причин, що
ускладнюють їх розвиток та навчання;
- корекція -
здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення
відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці,
схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм
девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
- реабілітація
- надання психолого-педагогічної допомоги учнів, педагогічних працівників,
батьків, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних,
техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси,
переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання
і життєдіяльності;
- профілактика - своєчасне попередження відхилень у
психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних
стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному
процесі;
- прогностика - розробка і застосування моделей поведінки
групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів
індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, і
складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку
груп та міжгрупових відносин.
Питання, по яких можна і треба звертатися до шкільного
психолога
Психолог не дає конкретних порад, не оцінює
«правильно – неправильно», «добре – погано». Психолог використовує
свої знання, навички, практичний досвід, щоб допомогти
Вам побачити та усвідомити причини своїх проблем та
шляхи їх вирішення.
1. Труднощі в навчанні.
Деякі учні
вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути безліч.
Наприклад, не дуже хороша пам'ять або розсіяна увага або недостатннє бажання, а
може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо усе це взагалі треба. На
консультації ми разом постараємося визначити, в чому причина і яким чином це
виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб
вчитися краще.
2. Взаємовідносини в класі.
Є люди, які знаходять контакт з іншими, легко спілкуються навіть у незнайомій компанїі.
А є, і їх теж дуже багато,такі, яким складно знайомитися, складно будувати
хороші взаємовідносини, складно знаходити друзів і просто почувати себе легко і
вільно в групі, наприклад в класі. За допомогою психолога можна знайти способи і
особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних стосунків з людьми в
самих різних ситуаціях.
3. Взаємовідносини з батьками.
Іноді буває так, що
втрачаються спільна мова і теплі стосунки з нашими найближчими людьми - з
нашими батьками. Конфлікти,сварки, відсутність взаєморозуміння - така ситуація
в сім'ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи
рішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як
навчитися будувати нові стосунки з батьками і навчитися розуміти їх,і як
зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.
4. Вибір життєвого шляху. Дев'ятий клас - час, коли
багато хто замислюється про майбутню професію і взагалі проте, як би ви хотіли
прожити своє життя. Якщо ви невпевнені, яким шляхом ви хочете піти, завжди є
можливість піти до психолога. Він допоможе вам усвідомити свої мрії, бажання і
цілі, оцінити свої ресурси і здібності і зрозуміти чи наблизитися до
розуміння), в якій сфері (сферах) життя ви хочете реалізуватися.
5. Самоврядування і саморозвиток.
Наше життя
настільки цікаве і багатогранне, що постійно ставить перед нами масу завдань.
Багато хто з них вимагає незвичайних зусиль і розвитку в собі
найрізноманітніших особових якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички
лідерства або навички ведення суперечки, логічне мислення або творчі здібності,
покращувати пам'ять, увагу, уяву. Можна вчитися управляти своїм життям, ставити
цілі і ефективно досягати їх.
Психолог - людина, яка володіє технологією розвитку тих
або інших якостей, навичок і умінь та із задоволенням поділиться цією
технологією з вами.
Немає коментарів:
Дописати коментар