ЗЗСО І-ІІ ступенів ім. Богдана Цицика с.Солянуватки: Психолог та соціальний педагог

Пошук

Вітаємо на нашому сайті!

. . .Вітаємо на нашому блозі . . . «Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності.» Р. Кіосакі . . .

Психолог та соціальний педагог

« Дитинство – це ранок життя
людини, а ранок має бути щасливим»



Основною метою діяльності психологічної служби ЗНЗ є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров'я і соціального благополуччя усіх його учасників:, учнів, педагогічних працівників та батьків.

Психологічна служба школи –  це  спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога.

W. Поради учням

W. Поради вчителям

W. Поради батькам

Завдання практичного психолога та соціального педагога:

-   створення умов для зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей,
-   сприяння успішності та адаптації дітей, до навчання в школі
-   психологічний супровід обдарованих учнів;
-   сприяння підвищенню самооцінки школяра;
-   підтримка у професійному самовизначенні.
-   формування позитивної мотивації до навчання, пов’язане з бажанням дитини навчатися.
-   створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
-   соціально-психологічний супровід  дітей пільгових категорій;
-   здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
-   забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
Проблема, над якою працює психологічна служба школи:
 -  Залучення дітей до підтримки та згуртованості класу;
 -  Мотивація до навчання;
 -  Робота з учнями з девіантною поведінкою, попередження правопорушень, формування правової свідомості;
 -  Психологічний супровід процесу адаптації учнів 1, 5 класу, профілактика дезадаптації .
    Суть роботи психолога в школі полягає в пошуку оптимального способу взаємодії дитини, її родини, всіх учасників педагогічного процесу. Його призначення – допомогти дитині адаптуватися до вимог і правил школи, а педагогам у створенні умов для успішного навчання і розвитку дитини, свого певного комфортного внутрішнього середовища. Психологічний супровід навчання і виховання будується, виходячи з особливостей навчального закладу, контингенту учнів, традицій і творчого потенціалу педагогічного колективу, на виборі індивідуального «маршруту» супроводу, тобто програм, спрямованих не лише на вирішення проблем і ускладнень, але й на їх запобігання.
    Беручи до уваги всі перелічені фактори слід зазначити, що в нашій школі психологічна робота за своєю спрямованістю ділиться на три напрями:
• робота з учнями;
• робота з педагогічним колективом;
• робота з батьками.
За своєю структурою всі напрямки містять практично одні й ті ж самі види роботи.

Основними видами роботи 

психолога/соціального педагога є:

  • діагностика - психологічне обстеження учнів, педагогічних працівників, батьків, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
  • корекція - здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
  • реабілітація - надання психолого-педагогічної допомоги учнів, педагогічних працівників, батьків, які перебувають у кризовій ситуації (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
  • профілактика - своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
  • прогностика - розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.



Питання, по яких можна і треба звертатися до шкільного психолога

Психолог  не дає конкретних  порад, не  оцінює «правильно – неправильно», «добре – погано».  Психолог використовує  свої  знання, навички, практичний  досвід,  щоб допомогти  Вам побачити  та  усвідомити причини своїх проблем та  шляхи  їх  вирішення.

1.  Труднощі в навчанні. 
Деякі учні вчаться не так добре, як їм хотілося б. Причин тому може бути безліч. Наприклад, не дуже хороша пам'ять або розсіяна увага або недостатннє бажання, а може бути проблеми з учителем і нерозуміння, навіщо усе це взагалі треба. На консультації ми разом постараємося визначити, в чому причина і яким чином це виправити, іншими словами спробуємо знайти, що і як необхідно розвивати, щоб вчитися краще.

2. Взаємовідносини в класі. 
Є люди, які  знаходять контакт з іншими, легко спілкуються  навіть у незнайомій компанїі. А є, і їх теж дуже багато,такі, яким складно знайомитися, складно будувати хороші взаємовідносини, складно знаходити друзів і просто почувати себе легко і вільно в групі, наприклад в класі. За допомогою психолога можна знайти способи і особисті ресурси, вивчити прийоми для побудови гармонійних стосунків з людьми в самих різних ситуаціях.

3. Взаємовідносини з батьками. 
Іноді буває так, що втрачаються спільна мова і теплі стосунки з нашими найближчими людьми - з нашими батьками. Конфлікти,сварки, відсутність взаєморозуміння - така ситуація в сім'ї зазвичай приносить біль і дітям, і батькам. Деякі знаходять шляхи рішення, а іншим це зробити досить важко. Психолог розповість вам про те, як навчитися будувати нові стосунки з батьками і навчитися розуміти їх,і як зробити так, щоб і батьки розуміли і приймали вас.

4. Вибір життєвого шляху. Дев'ятий клас - час, коли багато хто замислюється про майбутню професію і взагалі проте, як би ви хотіли прожити своє життя. Якщо ви невпевнені, яким шляхом ви хочете піти, завжди є можливість піти до психолога. Він допоможе вам усвідомити свої мрії, бажання і цілі, оцінити свої ресурси і здібності і зрозуміти чи наблизитися до розуміння), в якій сфері  (сферах) життя ви хочете реалізуватися.

5. Самоврядування і саморозвиток. 
Наше життя настільки цікаве і багатогранне, що постійно ставить перед нами масу завдань. Багато хто з них вимагає незвичайних зусиль і розвитку в собі найрізноманітніших особових якостей, навичок і умінь. Можна розвивати навички лідерства або навички ведення суперечки, логічне мислення або творчі здібності, покращувати пам'ять, увагу, уяву. Можна вчитися управляти своїм життям, ставити цілі і ефективно досягати їх.

Психолог - людина, яка володіє технологією розвитку тих або інших якостей, навичок і умінь та із задоволенням поділиться цією технологією з вами.





Немає коментарів:

Дописати коментар